12 september

Idag har man då krampaktigt klängt sig kvar i sadeln på en väldigt het häst.
Kan erkänna att jag inte var allt för kaxig.
Sabonne och jag har provat på att galoppera och det funkade toppen bra igår, han fattade direkt och var så snäll så. Men så idag när jag glad i hågen hoppade upp på honom och hade värmt upp honom i skritt och trav och skulle ta en liten galopp. Första galoppen var han SÅ seg. Och jag tänkte vi tar en till, så jag satte fart i trav och gav galoppskänkel och iväg flög han, helt okontrollerat och det kändes som jag skulle slungas ur sadeln i vilken sekund som helst. Men till slut fick jag stopp på honom, sadeln satt på tvärren och han småtravade fram.
Hoppade av och satte rätt sadeln och sedan hoppade jag upp igen. Nej då skulle han absolut inte gå framåt. Jaha blev att skritta ut en liten sväng istället. Kände att jag inte skulle utmana ödet två gånger på en och samma ridtur.
Så nu blir det tillbaka i till skritt och trav sedan ska jag fråga en bekant om jag får låna ett av hennes skarpare bett som jag ska prova.

Vattnet har hållit på och strulat i 3 dagar nu och två vattenpumpar har gett upp. Men nu är den tredje på plats och jag håller tummarna för att denna inte ger upp. Ganska jobbigt att vara utan vatten, något man tar förgivet.

Full fart framåt


Kommentarer
Postat av: BoNiiiiTa

Många mammor verkar blogga

2009-09-14 @ 21:35:38
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0